Faceți căutări pe acest blog

vineri, 14 iunie 2013

Shutdown rapid Kde

 Dacă KDE-ul se închide greu verificați să nu aveți aplicații gtk care rulează în background, acestea încetinesc considerabil procesele de shutdown/ reboot/ logout.
 Am pățit asta acum vreo 2 ani când am schimbat NetworkManager cu wicd și (din greșeală) am instalat ca front-end (applet în systray) wicd-gtk în loc de wicd-kde.
 Zilele astea am prezentat Linux unor cunoștințe și spre surprinderea mea sistemul se oprea extrem de greu (10-12 secunde în loc de cele 2 secunde cu care eram obișnuit...). Vinovatul era pachetul libreoffice-gnome, instalat pentru a ”accelera” puțin deschiderea libreoffice (doar așa în libreoffice- tools- options- memory este accesibilă opțiunea quickstarter). După înlăturarea libreoffice-gnome totul a revenit la normal, 2 secunde pentru shutdown și reboot și logout instantaneu.

 Pentru cei ce nu înțeleg cum de n-am observat până acum: eu opresc sistemul din terminal (konsole, yakuake sau tty), deoarece ultima aplicație oprită înainte de shutdown este playerul audio moc, și cum tot am terminalul deschis tastez halt sau reboot, e mai simplu (da, recunosc, sunt leneș!)... Halt și reboot sunt aliasuri în ~/.bashrc.
 Deci dacă doriți sporul de viteză al libreoffice dar nu vreți să așteptați mult pentru oprire, reboot, logout, folosiți comenzile din terminal.

 Și dacă vă întrebați și de timpul de boot, fiindcă tot n-am un screenshot de pus aici: între 12 și 16 secunde direct în Kde.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Back to top